Bądź blisko
"Bądź blisko - kampania przeciw samotności i społecznej izolacji osób starszych"
Cel:
Przeciwdziałanie samotności i osamotnieniu osób starszych w Polsce, wprowadzenie głosu/opinii osób starszych w proces decyzyjny - nic o nas bez nas
Kształtowanie polityki społecznej przyjaznej osobom starszym, w tym z uwzględnieniem wykluczonych i najbardziej pokrzywdzonych
Metodologia i opis ogólny projektu:
Projekt zawiera 3 moduły, które zgodnie z harmonogramem będą realizowane od listopada 2008 do kwietnia 2011.
- Badanie - ogólnopolskie badanie zrealizowane zostanie na reprezentatywnej grupie osób powyżej 65 roku życia. Merytorycznie, ilościowe i jakościowe badanie nadzorowane będzie przez dr Jolantę Perek-Białas z Uniwersytetu Jagiellońskiego. Ze strony Szkoły Głównej Handlowej badanie prowadził będzie dr Paweł Kubicki
- Warsztaty konsultacyjne - w 16 regionach przeprowadzone zostaną spotkania konsultacyjne mające zaprezentować wyniki badania, ich celem będzie także poznanie opinii osób starszych na temat problemu samotności i osamotnienia
- Kampania - zaplanowana na rok 2010 będzie uwzględniała problem ubóstwa. Strategia kampanii oparta będzie na wynikach badania i konsultacji z osobami starszymi.
Rezultaty:
Opracowanie Polskiej Strategii Przeciwdziałania Samotności
Wzmocnienie regionalnych organizacji Forum 50+
Stworzenie sieci kontaktów pomiędzy regionalnymi ngo i osobami decyzyjnymi w regionach na szczeblu samorządowym
Stworzenie portalu www.badzblisko.pl
Harmonogram:
1 rok - listopad 2008 – kwiecień 2009
2 rok - maj 2009 – kwiecień 2010
3 rok - maj 2010 – kwiecień 2011
Partnerem projektu są Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych S.A.